27 Eylül 2013 Cuma

Karadeniz Sen Ne Güzelsin

Nihayet çok zamandır istediğimiz karadeniz gezimize çıktık bu sene. Önce Samsun'a gittik,Samsun- havzada termal otelde bir gece geçirip, Amisos tepesinde karnımızı doyurduktan sonra istikamet Trabzon oldu. 

    Bu hallerimizi öyle seviyorum ki...Gezmek yeni yerler görmek...Özgürlük, özgürlük..en değerli şey şu hayatta. 


    Samsun Amisos tepesinden kareler...


    Samsun Amisos Tepesi


           Samsundan sonra Ordu, Giresun yola devam..



Akçaabat Körfez Köfte'de kahvaltı yaptıktan sonra Uzungöl için yola düşüyoruz...



Trabzon...Uzungöl...Uzungöl'e varış yolu bile öyle güzel ki..


           İç anadoluda yaşayan birisi olarak yeşil yollara hayran olmamak elimde değil.


   Ve Uzungöl...







    Maçka Altındere Tesisleri
 


  
Maçka Altındere vadisi alabalık tesisi ve nefis sütlacı (bu tesiste fazla takıldığımız için asıl hedefimiz olan Sümela da çok az zaman geçirebildik maalesef).Buranın atmosferi beni öyle etkiledi ki doyamadım bir türlü. Dağın yamacında yeşillikler arasında çay içmek çok iyi geldi,yol yorgunluğumuzu aldı.


   
    Ve Sümela...buraya gitmek bizim için başlıbaşına bir macera oldu zaten.Trabzonlular belki alışıktır daracık dolambaçlı yollara ama bizim için Maçka yolları bir hayli heyecanlı oldu.(Kendi aracınızla Sümelaya tırmanmak büyük ustalık istiyor, aman acemiler uzak dursun)
Merdivenleri tırmanmak beni cezbetti ben yukarılara çıktıkça, ağaçların tepelerine ulaştıkça ne güzel bir deneyim yaşadığımı farkettim; o hep filmlerde gördüğüm dağların tepesindeki sis halesinin içindeydim bende işte...O kadar yüksekte olmak inanılmaz, o yeşillik o doğallık ve bu inanılmazın içinde yıllar yıllar önce inanılmaz bir şekilde inşaa edilmiş Sümela..






2 yorum:

  1. Uzungöl ' ü çok çok beğenmiştim ..bir gece kalmıştık yıllar önce.. çok harika bir yerdi. O zaman oğlum yoktu. İnşallah oğlumuzla da gideriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o kadar da kalamadım tadı damağım da kaldı umarım ikimizde tekrar gidebiliriz

      Sil