8 Eylül 2013 Pazar

EV YENİLEME PROJESİ : ANTRE - HOL YENİLEME

        ANTRE-HOLL YENİLEME 

           
Uzun bir zamandır bloguma zaman ayıramadım. Boş durduğumdan değilde çok yoğun günler geçirmemdendi. Bir yandan yüksek lisansımın çalışmaları hızlandı.Ramazan ayını ve bayramı da arkada bıraktık tabi. Ailecek iki gezi yaptık. Bu zaman zarfında bir de bayramdan sonra yirmi kişilik kalabalık bir davetim vardı. Tüm bunlar sebebiyle yazı hazırlayamadım. Ama bu arada evimle ilgili yenilemeler ve düzenlemeler yaptım.
Eve girildiğinde ilk izlenimi yaratan bölüm antre- hall bölümü. Bende bu mantıktan hareketle önce giriş kısmından değişim projesine başladım. Ben bu işin uzmanı değilim ama meraklı olduğum için bir çok şey öğrendim.


Stil sahibi bir koridor-antreye sahip olmak için yapılacaklara gelince :
  • Duvar kağıtlarını kullanarak bir kısıma dikkat çekebilirsiniz.
  • Konsol veya kapalı bir ayakkabı dolabı kullanarak  girişte dekoratif bir köşe oluşturabilinir ve ekstra depolama için yer açılmış olur.


  •   Sıcak bir hava oluşturmak için tabloları ve ışığın etkisini  unutmamalı; mesala konsol üzerine bir tablo ve şık bir abajur kullanılabilir.
  • Tarzımızı belirlemeliyiz; modern mi?, klasik mi?, eklektik mi? ve bu tarza göre seçimler yapmalı ve tarzımızı destekleyen seçimlerle güzel bir atmosfer yaratmalıyız.
  •  Renkleri doğru kullanmak önemli bu konuda bir kural olduğuna inanmıyorum  alış-veriş yaparken yeni alacağım parçayı odada hayal  ediyorum; oraya ait olabilir mi? Bu şekilde daha yerinde seçimler yapılabilir.
  • Derinlik kazandırmak için aynaları kullanabiliriz, aynalar hem işlevseldir hemde doğru kullanıldığında ortama hareket katar. 

  
  • Eve geldiğimizde anahtarlarımızı,telefonumuzu bozuk paralarımızı koyabileceğimiz pratik ve dekoratif çözümler veya özel alanlar oluşturmalıyız.Bazen küçücük bir ayrıntı kendine hayran bırakıyor.Yukarıdaki resimde olduğu gibi. İkea peçetelik gelen mektup ve zarflar için kullanılmış, çok hoş bir fikir değil mi?
                    Resim : Pinterest

    ve benim evim (değişim hala devam ediyor ):



         Şuan oturduğumuz evin sahibi olmadığımız için köklü değişim yapmam söz konusu değil       fayansları değiştirememek gibi  boruları gizleyememek gibi mesela. Öncesi fotoğraflarım yok maalesef eski hali olsa idi aslında ne büyük fark oluştuğu ortaya çıkacaktı. Duvar boyası,dış kapının boyası, halı, ayna, ayakkabılık ve tablo yeni.  Şuan birde yeni avize alınacak. Kelebek teması kapı boyunca olacak şekilde ek tablolar ile genişletilebilir. 


 
Kelebeklerimi internetten ücretsiz çıktı alınabilen bir siteden indirdim ve fotoğrafçıda bastırdım. Kırmızı tablo Koçtaştan. Ayakkabılığı da ,,Tekzenden almıştım, düz raflı ve açık renk ayakkabılık bulmak bir hayli zor oldu.

antre
                                     


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder