11 Nisan 2014 Cuma

Yaklaşan Doğum Günü Hazırlıkları -1 : Kağıttan Parti Süsü Yapımı




İpek'in doğum günü yaklaşıyor, pek bişey kalmadı. Hayatta en sevdiği şey pasta üflemek, iyi ki doğdun şarkıları söylemek ve etekleri kabarık elbiseler giymek olan bir kızım olduğunu düşününce bu sene hazırlıklara erken mi başlasam diye düşünüyorum. Pastayı hazır almayı düşünüyorum ama yetiştirebilirsem süslemeleri kendim yapmaya pek bi hevesliyim. Yapmayı düşündüğüm en beğendiğim örnekleri sizlerle de paylaşmak istedim. Eminim bir çok annenin de işine yarayacaktır. Doğum günü dışında da çocuk odalarını süslemek için harikalar.

PELUR KAĞIDINDAN PARTİ /DUVAR SÜSÜ YAPIMI

                                                                  Kaynak
Malzemeler:

  • Pelur veya grapon kağıdı (ince kağıt olması önemli) (20x20 veya 20x24 cm ebatlarında)
  • Makas 
  • Cetvel
  • Sıcak silikon tabancası (olmasa da olur)
  • Asmak için ip veya kurdela


ADIM ADIM YAPIM AŞAMALARI


1. Kağıdınızı önce yatay sonra dikey olarak fotoğraftaki gibi ikiye katlayın.  Kat yerlerinden keserek, ayrı ayrı yapraklar oluşturun. İki parçayı bir arada tutarak şekilde ki gibi kesin. Bu tip bir özel bıçağınız yoksa makaslada kesebilirsiniz. 

2. Katlanma yeri yaprakların en üzerinde kalacak şekilde, makas veya özel kesim bıçağı ile dikey şeritler oluşturun (yaklaşık 1,25 cm kalınlıkta olmalılar). En üst kısımda 2,5 cm'lik bir kısmı kesmeden pay olarak bırakın. Kesim bıçağı kullanacaksanız cetvel kullanarak şeritlerin düzgün olmasını sağlamanız gerekebilir.



3. Katlı yaprakları açın ve düzleştirin. Her yaprağın ortasında yaklaşık 5 cm kadar kesilmemiş kısım  kalmalı.



4. Ortada kesilmeden bıraktığımız kısımdan sıkıca yuvarlıyoruz.






5. Yuvarladığımız kısımları şekildeki gibi birleştiriyoruz. Sıkıca durması için silikon tabancası ile yuvarladığımız kısımları çok az bir miktar silikon harcayarak tutturuyoruz.



6. Bir ip veya kurdeleyle asmak için boyun kısmından bantlıyoruz.


Sonuç harika..Umarım beğenmişsinizdir. Yapmayı düşünenlere şimdiden kolay gelsin. Hepimize mutlu neşeli hafta sonları.
Sevgilerimle 
İNCİ 

2 yorum:

  1. Ne beceriklisiniz, cok guzel seyler yapmissiniz. Eminim bircok insan yapacak bunlardan. Ellerinize saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "hayata dair" hoşgeldin bloguma. Bende yapmaya başladım bu süslerden ama bu fotoğraflar bana ait değil.Benimkileri de bittiğinde yayınlıyacağım inşallah, sevgilerimle..

      Sil